УДП збирається перевалювати українське зерно у румунському порту Констанца

«Українське Дунайське пароплавство» закликає керівництво порту Констанца надати дозвіл на створення рейдової перевалки для українського зерна. Про це повідомив генеральний директор підприємства Дмитро Москаленко.

За словами очільника УДП, цього і наступного року Україна має щомісяця експортувати понад 5 млн тонн агропродукції. Основне навантаження на дунайську логістику. Інші напрями є занадто витратними. Приблизно 1,2 млн тонн щомісяця вивозиться через канал Суліну. 1,3 млн тонн прямує через румунський порт Констанца.

Гендиректор зазначив, що експорт через дунайські порти повинен зрости хоча б на 50%, і запропонував шлях розв’язання такої задачі.

60% зернового експортного потоку через Констанцу – річковий флот. Щомісяця баржевими караванами у румунський порт доставляється понад 700 тисяч тонн агропродукції. Якщо Констанца дозволить розвивати рейдову перевалку, річники готові збільшити обсяги ще на 500 тисяч тонн”, – підкреслив Москаленко.

Як зауважив керівник УДП, порт Констанца завжди робив ставку на розвиток терміналів, які перевалюють зернові з автомобільного та залізничного транспорту. Баржі розглядались як щось другорядне. Як додаток до основного потоку.

Минулого року баржі УДП перебували у Констанці до 60 діб! БАРЖІ ЧЕКАЛИ НА РОЗВАНТАЖЕННЯ ПО ДВА МІСЯЦІ!!! Наразі у порту Констанці перебуває приблизно 600 барж. Деякі очікують на розвантаження тижнями! Тому цього року УДП працює лише через перевалку прямим методом – борт-борт. Обертання нашого флоту (Рені/Ізмаїл/Кілія – Констанца) у середньому складає 22 доби”, – констатував Москаленко.

Під час зустрічі у Констанці, в якій брали участь Україна, Румунія, представники Євросоюзу та США, була озвучена позиція керівництва порту: потужності терміналів вистачає, треба лише попрацювати над координацією.

“Нашими партнерами створений проєкт організації ще трьох якірних стоянок, одна з яких має бути закріплена за Україною. Є пул зацікавлених інвесторів та перевізників. Проєкт не загрожує власникам терміналів, бо це додатковий експортний потік з України, який сьогодні просто не заходить до Констанци. За умови згоди румунської сторони, УДП готове виступити ініціатором створення українського портового оператора у Констанці”, – додав керівник УДП.

Флот пароплавства дозволяє перевалювати борт-борт до 300 тисяч тонн зерна на місяць. Інші перевізники підтримають УДП: загалом річники готові забезпечити додаткові 500 тисяч тонн.

Крім того, Дмитро Москаленко наголосив і на важливості даного проєкту для України.

Порти Дунаю завантажують здебільше невеличкі морські судна – костери. Це 10-15 тисяч тонн. Експорт такими партіями розрахований на Туреччину, Грецію, Єгипет. Але традиційні українські ринки у південно-східній Азії. Україна має формувати великі партії та завантажувати панамакси. Але великі судна – це лише Констанца. Кожна якірна стоянка може забезпечувати 15-20 тис. перевалки на добу. Це реальна альтернатива портам Одеси”, – резюмував гендиректор УДП.

One thought on “УДП збирається перевалювати українське зерно у румунському порту Констанца

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *