«Українське Дунайське пароплавство» закликає керівництво порту Констанца надати дозвіл на створення рейдової перевалки для українського зерна. Про це повідомив генеральний директор підприємства Дмитро Москаленко.
За словами очільника УДП, цього і наступного року Україна має щомісяця експортувати понад 5 млн тонн агропродукції. Основне навантаження на дунайську логістику. Інші напрями є занадто витратними. Приблизно 1,2 млн тонн щомісяця вивозиться через канал Суліну. 1,3 млн тонн прямує через румунський порт Констанца.
Гендиректор зазначив, що експорт через дунайські порти повинен зрости хоча б на 50%, і запропонував шлях розв’язання такої задачі.
“60% зернового експортного потоку через Констанцу – річковий флот. Щомісяця баржевими караванами у румунський порт доставляється понад 700 тисяч тонн агропродукції. Якщо Констанца дозволить розвивати рейдову перевалку, річники готові збільшити обсяги ще на 500 тисяч тонн”, – підкреслив Москаленко.
Як зауважив керівник УДП, порт Констанца завжди робив ставку на розвиток терміналів, які перевалюють зернові з автомобільного та залізничного транспорту. Баржі розглядались як щось другорядне. Як додаток до основного потоку.
“Минулого року баржі УДП перебували у Констанці до 60 діб! БАРЖІ ЧЕКАЛИ НА РОЗВАНТАЖЕННЯ ПО ДВА МІСЯЦІ!!! Наразі у порту Констанці перебуває приблизно 600 барж. Деякі очікують на розвантаження тижнями! Тому цього року УДП працює лише через перевалку прямим методом – борт-борт. Обертання нашого флоту (Рені/Ізмаїл/Кілія – Констанца) у середньому складає 22 доби”, – констатував Москаленко.
Під час зустрічі у Констанці, в якій брали участь Україна, Румунія, представники Євросоюзу та США, була озвучена позиція керівництва порту: потужності терміналів вистачає, треба лише попрацювати над координацією.
“Нашими партнерами створений проєкт організації ще трьох якірних стоянок, одна з яких має бути закріплена за Україною. Є пул зацікавлених інвесторів та перевізників. Проєкт не загрожує власникам терміналів, бо це додатковий експортний потік з України, який сьогодні просто не заходить до Констанци. За умови згоди румунської сторони, УДП готове виступити ініціатором створення українського портового оператора у Констанці”, – додав керівник УДП.
Флот пароплавства дозволяє перевалювати борт-борт до 300 тисяч тонн зерна на місяць. Інші перевізники підтримають УДП: загалом річники готові забезпечити додаткові 500 тисяч тонн.
Крім того, Дмитро Москаленко наголосив і на важливості даного проєкту для України.
“Порти Дунаю завантажують здебільше невеличкі морські судна – костери. Це 10-15 тисяч тонн. Експорт такими партіями розрахований на Туреччину, Грецію, Єгипет. Але традиційні українські ринки у південно-східній Азії. Україна має формувати великі партії та завантажувати панамакси. Але великі судна – це лише Констанца. Кожна якірна стоянка може забезпечувати 15-20 тис. перевалки на добу. Це реальна альтернатива портам Одеси”, – резюмував гендиректор УДП.