Південний офіс Держаудитслужби проаналізував роботу лісгоспу за період з січня 2019 р. до жовтня 2022 року.
Аудитом встановлено, що керівництво державного підприємства, посилаючись на відсутність коштів, зволікало з виготовленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які належать підприємству. Це сприяло оформленню сторонніми особами та відчуженню 4 ділянок земель лісового фонду загальною площею 523,98 га та зміні цільового призначення земель.
Неоформлення реєстрації речових прав на 89 будівель та споруд, які перебувають на балансі підприємства, є ризиком у майбутньому втратити це майно. Ситуацією вже скористався колишній працівник підприємства, який перебуваючи на керівній посаді, самостійно провів реконструкцію складської будівлі під житло, не отримавши на такі дії дозвільних документів в органі управління майном.
Дослідженням дотримання повноважень, що надані керівництву статутом підприємства, встановлено неефективність прийнятих управлінських рішень.
Неврегульованість нормативно-правової бази з питання порядку обрахунку розміру плати за користування мисливськими угіддями на землях лісового фонду дозволила керівнику підприємства укладати договори за користування мисливськими угіддями «на благодійних засадах» – від 0,2 грн до 2,0 грн за гектар на рік. Наприклад, у 2020 році одне з товариств заплатило за рік користування 4330 гектарами лише… 5,1 тис. гривень!
ДП «Одеське лісове господарство» видавало лісові квитки на здійснення побічних лісових користувань, заготівлю другорядних лісових матеріалів, використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних цілей. Кошти надходили до бюджетів місцевих рад за місцезнаходженням ділянок лісового фонду. При цьому ставки збору, не змінювалися близько 10 років, що призвело до значних бюджетних втрат. Наприклад, ставка за заготівлю 1 тонни очерету на землях лісового фонду становить лише 10 грн. за ринкової ціни реалізації однієї тонни 1,5 тис. грн.
Пропозиції підприємством та Одеським обласним управлінням лісового та мисливського господарства щодо зміни ставок збору не надавались.
З метою збільшення наповнення міських бюджетів Південним офісом Держаудитслужби ініційовано перед Одеською обласною радою питання щодо перегляду ставок збору.
За результатами аудиту підприємству надано 14 рекомендацій та направлено матеріали до правоохоронних органів.