Переповнені пляжі, готелі, ресторани – в Одесі добігає кінця високий сезон туризму, який триває три місяці літа. Незважаючи на воєнні загрози й обстріли, південна столиця України фіксує рекордні показники у сфері відпочинку.
Цього року показали зростання усі податкові надходження, зросла й середня ціна за проживання, розповів СИЛІ ГРОМАДдиректор депатраменту міжнародного співробітництва, культури та маркетингу Одеської міської ради Іван ЛІПТУГА.
“Ціни зросли на 25-40%, є індекс інфляції і є попит, який зріс цього року; ви ж розумієте що Одеса – це єдиний центр куди можна приїхати відпочити на відкритих пляжах. Якщо раніше перерозподіл внутрішніх туристів був на Азовське море, на Запорізьку, Херсонську область, то сьогодні це тільки Одеса, тому що пляжі в Одеській області офіційно не відкриті”, – зазначає фахівець.
Війна на туризм накладає свої особливості: так, більшість музеїв Одеси згорнули свої експозиції, щоб зберегти культурну спадщину. Ще одна проблема – кадровий голод, через брак персоналу. Проте в Одесу продовжують їхати, і не тільки за пляжним відпочинком, а й за екскурсіями, розвагами, та на шопінг.
Серед відпочивальників на першому місці – внутрішні туристи, які не можуть виїхати за кордон. А з-поміж іноземців – найбільше молдован.
“Сусіди наші з Молдови завжди на першому місці. Це пов’язано з тим що це частина нашого населення, багато хто ще з радянських часів, так як в Молдові свого моря немає, вони мали тут бази відпочинку і тепер продовжують приїжджати до Одеси. Навіть зараз, під час війни”, – пояснює Іван Ліптуга.
У міській раді кажуть: майже удвічі цього року зріс туристичний збір: це місцевий податок, який сплачує заклад розміщення за кожного відпочивальника. В Одесі він становить 35 грн на добу. За 6 місців року зібрали 5,9 млн гривень. У попередньому році за такий самий період отримали 3,5 млн гривень.
Проте місцевий податок добросовісно сплачують далеко не всі заклади розміщення. У тіні залишається більша частина закладів приватної сфери і це – десятки мільйонів.
“Якщо говорити про минулий рік, 11, 4 млн ми отримали в якості туристичного збору за рік. Більше ніж позаминулого, коли він був біля 8 млн, цього року ми зібрали 5,9 млн, якщо так і буде, можемо вийти на показник 15-16 мільйонів. Але на мою думку, це приблизно складає 10% від того, що насправді мало б було сплаченим як турзбір, бо ми враховуємо лише готелі і це переваждно такі, які дорожать своєю репутацією і сплачують. Але якщо порівняти всі показники поселення, то ми вийдемо на цифри на порядок більші. Тобто 100 плюс мільйонів тільки турзбір може складати.
У муніципалітеті наголошують: туристичний сезон триває в Одесі цілий рік, хоча восени та взимку завантаженість закладів сягає 30-40 % порівняно з літом.
Тим часом в Одесі життя вирує не лише на пляжах: у центі міста проходять виставки, та фестивалі. Аби кожен гість міста отримав порцію емоційної розрядки, рекреації та релаксу.
Детальніше – у ВІДЕО від СИЛИ ГРОМАД:
Авторка – Оксана Піднебесна