Український культурний фонд в рамках проєкту “Культурна демократія” з 1 липня по 1 вересня опитав мешканців п’яти громад Одеської області – Ананьївської, Вилківської, Кілійської, Любашівської та Ренійської.
Як повідомили у фонді, мешканцям громади пропонували відповісти на 20 питань, які стосуються культури, креативних індустрій та ресурсів громади.
Згідно із результатами дослідження:
- 70% опитаних мешканців у громадах висловлюють свою думку через мережу Інтернет.
- Інформацію про громади люди отримають частіше за всього через соціальні мережі – 63%, ЗМІ – 40%, месенджери – 32%, сайт громади – в середньому 24%.
- 16% опитаних мешканців не користуються мережею Інтернет постійно або зовсім.
- 60% опитаних мешканців вважають власні громади комфортним місцем проживання.
- 94% опитаних мешканців вважають важливим розвивати культурне та креативне підприємництво у громадах, але лише 11% від опитаних осіб готові долучитись до ініціативної групи з розвитку культури та креативного підприємництва у громаді.
Всього в дослідженні взяло участь 2 тисячі 930 людей. Індивідуальні інтерв’ю пройшли 2 тисячі 630 мешканців, онлайн 300.
Жителі мали:
- назвати елементи культурної спадщини, які збереглися в їх населених пунктах;
- згадати про історичні, архітектурні та природні пам’ятки;
- назвати самобутні, історичні, культурні події, майстрів, колективи, підприємців, що працюють у сфері культури;
- виділити із цього масиву те, чим більше люди пишаються;
- назвати інформаційні ресурси громад;
- визначити власний рівень задоволення розвитком культури.
Так, за результатами дослідження в базу ресурсів внесено майже 1,6 тисячу об’єктів. Сформовані інтерактивні карти з ресурсами громад у сфері культури – п’ять карт (для кожної громади), нанесено 127 ресурсів.
Створено базу стейкхолдерів (фізичні та юридичні особи, які мають легітимний інтерес у діяльності організації, тобто певною мірою залежать від неї або можуть впливати на її діяльність, – ред.) – для кожної з п’яти громад, з загальною кількістю 544 осіб.