Освітянський секвестр: підвищення заробітних плат вчителям скасував Уряд

Кабінет міністрів України переніс на рік реалізацію постанови про зростання зарплат вчителів на 20 – 70%, яке прийняли ще в липні 2019 року. Так, виконання його позначили датою 31.12.2021 р, а це значить, що очікуваного підвищення ближчим часом не очікується.

Про це йдеться в постанові Уряду від 23 листопада.

«Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 822« Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів та установ освіти і науки ». Зупинити до 31 грудня 2021 року дію постанови», – йдеться в документі.

Відзначимо, що прийнятим в 2019 році постановою передбачалося, що найнижчий посадовий оклад педагогів і науковців поступово буде підвищуватися до рівня чотирьох прожиткових мінімумів до 2023 року. Аби підвищити зарплату педагогам, лише в 2021 році знадобиться необхідних 50 мільярдів гривень. Проте, за умов дефіциту бюджету, обіцяне підвищення заробітних плат перенесли на рік.

Крім того, проаналізувавши проєкт Держбюджету-2021, Асоціація міст України звернула увагу, що обсяги освітньої субвенції на наступний бюджетний рік розраховані за показниками, які не відповідають існуючій формулі розподілу освітньої субвенції, як того вимагає частина третя статті 1032 Бюджетного кодексу.

Так, за показник розрахункової наповнюваності класів у проекті Держбюджету-2021 для обрахування розмірів освітньої субвенції великих міст узято 27,5. Натомість у діючій формулі такий показник складає 27. Тобто проектом Державного бюджету на 2021 рік необґрунтовано зменшено розрахункову кількість педагогічних ставок, що тягне за собою можливе скорочення педагогічних працівників та серйозні проблеми із забезпеченням права дітей на якісну освіту, обумовлені відсутністю державного фінансування поділу класу на групи при вивченні окремих предметів. Враховуючи те, що в результаті нового адміністративно-територіального устрою до великих міст доєднались сільські громади, розрахункова наповнюваність класів для них навпаки має бути зменшена”, – йдеться в Листі АМУ.
Також наголошують в Асоціації міст, що діюча сьогодні формула розподілу освітньої субвенції не враховує новий адміністративно-територіальний устрій, визначений рішеннями Уряду на базовому рівні та Верховною Радою України на районному рівні, та зміни у розмежуванні видатків між бюджетами територіальних громад та районів, визначені Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 907-IX від 17 вересня 2020 року.
У зв’язку з цим, Асоціація міст України звернулася до Міністерства освіти і науки щодо термінової зміни формули розподілу освітньої субвенції з врахуванням вимог діючих наказів МОН, останніх змін у законодавстві та адміністративно-територіальному устрої держави та вжиття необхідних заходів для приведення обсягів освітньої субвенції на 2021 рік у проєкті Державного бюджету у відповідність до діючих норм законодавства.
Нагадаємо, Асоціація міст України неодноразово надавала свої пропозиції щодо вдосконалення формули освітньої субвенції, які передбачали:
► збільшення коефіцієнту поділу класу на групи при вивченні окремих предметів, як того вимагає Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджений наказом МОН від 20.02.2002 № 128 (із змінами);
► врахування оплати годин індивідуального навчання учнів, які за станом здоров’я не можуть відвідувати школу, згідно з Положенням про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти (наказ МОН від 12.01.2016 № 8 (із змінами);
► врахування реальної потреби оплати праці вихователів груп подовженого дня (1 ставки на 1 заклад недостатньо).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *