17 вересня в вагоноремонтних майстернях КП “Одесміськелектротранс” презентували перший в Одесі багатосекційний трамвай.
Він отримав назву “Одісей-Макс” і має три секції.
Довжина такого трамваю – 30 метрів, в салоні – 62 комфортних пасажирських крісла. В першу і третю секцію ми підіймаємося традиційними сходами, а друга секція обладнана низькою підлогою, зручною для пасажирів з обмеженими можливостями чи батьків з дитячими візками.
Переваги нового трамваю – велика вмісткість, понад 250 чоловік, наявність низької підлоги і можливість проїхати навіть зношеною колією. Подібні трамваї під неоіфційною назвою “Кобра” є в багатьох містах Чехії, Словаччини, Боснії, а також у Києві та Кривому Розі. Але “Одісей-Макс” відрізняється від них зовнішнім дизайном, спеціально спроектованим для Одеси.
Муніципалітет закупив корпуси для двох таких трамваїв. Потім їх збирають як “еконструктор” на місцевому комунальному підприємстві. Вже в Одесі корпуси фарбують, вклеюють шкло, встановлюють фірмовий салон зі зручними кріслами. Ходові візки трамвай отримує капітально відремонтовані від старих вагонів; усе інше – електродвигуни, редуктори та необхідне обладнання, – абсолютно нові. За документами такий новий трамвай оформлюється як капітальна модернізація старого трамваю: так простіше й дешевше.
Коштує базовий комплект “конструктора” майже 16 мільйонів гривень. До цього треба додати окремо 240 тисяч на сертифікацію нового трамваю, а також вартість елементів салону, скла, крісел та інших комплектуючих, – все разом сягає 18 мільйонів.
Другий такий вагин, за словами директора КП “Одесміськелектротранс” Дмитра Жемана, обіцяють зібрати до нового року.
Всього за програмою розвитку електротранспорту в Одесі планують зібрати 6 таких трамваїв “Одісей-Макс”, а також 24 звичайних, “коротких” Одісея. Це якщо не враховувати тих трамваїв, які вже готові: 22 одиниці моделей “Одісей” і “Каштан”.
Автор фото/відео – Олександр Вельможко