Порти тимчасово окупованого Криму та Російської Федерації, що знаходяться у Чорноморському басейні, у 2018 році понесли збитки на суму більш ніж 760 млн російських рублів.
Такі негативні економічні наслідки є результатом санкційної політики міжнародних партнерів та України, повідомляють в Міністерстві з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.
У порівнянні з іншими роками, зокрема 2015, 2016 та 2017 щорічний прибуток Адміністрації морських портів Чорного моря становив від 32 млн до 153 млн рублів.
Але у 2018 році ситуація суттєво змінилась.
Аналіз наявної в розпорядженні МТОТ інформації свідчить про те, що у 2018 році доходи Адміністрації морських портів Чорного моря становлять лише 359,6 млн рублів, однак витрати сягнули 1,1 млрд російських рублів. Тобто підприємство вперше за період з 2015 по 2018 роки стало неприбутковим, а його збитки у 2018 році склали більш, ніж 760 млн рублів.
Варто зауважити, що до складу Адміністрації морських портів Чорного моря входять не тільки морські порти тимчасово окупованого Кримського півострова – Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта, а й порти Краснодарського краю, – зокрема ті, що знаходяться у містах Новоросійськ, Сочі, Туапсе, Тамань, Геленджик та Анапа.
Збитковість Адміністрації морських портів Чорного моря, є одним із головних результатів комплексної, скоординованої санкційної політики ЄС, США та України.
Нагадаємо, Указом Президента від 15.05.2017 № 133/2017 Україною було запроваджено санкції проти філіалів так званого «Державного унітарного підприємства Республіки Крим «Кримські морські порти». Указом Президента від 19.03.2019 № 82/2019 було введено в дію низку санкцій проти російських юридичних і фізичних осіб, зокрема, запроваджено санкції до компаній, які були причетні до організації залізничних та автопасажирських перевезень через порти «Темрюк», «Кавказ» та Керченську паромну переправу.
Довідково. Морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим (Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта) закриті розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 578-р «Деякі питання функціонування морського та річкового транспорту» та відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України від 16.06.2014 р. № 255 «Про закриття морських портів».