В Одесі майстри з неліквідного пластику виробляють установки, за допомогою яких на дорогах виділяють смуги руху для громадського транспорту, велодоріжки та обмежують паркування авто на тротуарах. Якщо вони пройдуть випробування – то зможуть замінити бетонні, виготовлення яких забруднює середовище, кажуть розробники.
В Одесі у майстерні “Дорогоцінний пластик” переробляють вторинну сировину на стовпчики, за допомогою яких на дорозі можна відгородити пішохідні та вело доріжки. На один такий делініатор необхідно 25 кілограмів пластику.
“У мене в руці десь місяць пластикових відходів сім’ї з трьох осіб. Тобто, три людини за місяць продукують десять кілограмів пластику. Він об’ємний, легкий, це може бути п’ять пакетів великих, які перетворюються в один мішок подробленої сировини, і один мішок перетворюється на одну дошку. Є шпали, є ось такі делініатори”, — пояснює винахідник у майстерні “Дорогоцінний пластик” Євген Хлебніков.
“Є проблемний пластик, прийнято називати його неліквідним. Це одноразовий посуд, це упаковки, немаркований пластик, кольоровий ПЕТ, це складний пластик, є пластик з забрудненням. Тут його багато приносять люди і присилають з інших міст нам, тому що немає альтернативи, окрім як високотемпературне спалювання, а воно вважається неекологічним”, — зазначає винахідник.
“Тут ми переробляємо пластик, який не йде на звалище, не спалюється і робимо запропонований приклад делініатору, але це не єдиний виріб, який ми можемо робити. Просто матеріал, який за своїми властивостями набагато зручніший, ніж бетон, його можна обробляти, він практично вічний“, — розповідає засновник проєкту “Чисте місто” Олександр Прохоров.
Декілька таких виробів з пластику в якості експерименту можуть встановити в Одесі найближчим часом.
“У майбутньому ми подивимось, де нам потрібно встановити делініатори на території нашого міста, замовимо пару одиниць, подивимось, як вони себе зарекомендують, які в них будуть технічні характеристики, як вони витримають погодні умови, мороз, зиму. Якщо надалі вони витримають, то, звичайно, можна буде встановлювати подібні делініатори з переробного пластику”, — зазначив директор Департаменту транспорту Одеської міськради Артем Сидоренко.