Про це повідомив директор Кілійської школи мистецтв Олександр Кройтер. За його словами, такого немає в 95% музичних шкіл України. Сім синтезаторів японської корпорації Yamaha на п’ять октав закупили для школи мистецтв за рахунок місцевого бюджету. Ще кілька років тому такей уявити собі було б складно.
Як відзначає Олександр Іванович, все завдяки тому, що навчальний заклад перейшов під крило Кілійської громади. Навчатися в Кілійській “музикалці”, як її звикли називати діти, престижно. Тому є підтвердження: щорічний високий конкурсний відбір. Вихованці відділень школи мистецтв посідають призові місця у конкурсах і різноманітних фестивалях.
Тому керівництво громади, заручившись підтримкою депутатів, виділило 40 тисяч гривень для того, щоб підняти навчальний процес на якісно новий рівень. Відтепер найскладніший для сприйняття дітей теоретичний предмет сольфеджіо (навчальна дисципліна, призначена для розвитку музичного слуху і музичної пам’яті) стане цікавішим, пізнавальнішим і наочнішим. Нове обладнання відкриває безмежні можливості як для викладача, так і учнів. Завдяки новій музичній апаратурі діти зможуть на слух підбирати музику і навіть спробувати себе у якості композиторів. А клас музично-теоретичних дисциплін, в якому, крім синтезаторів, розміщені плазмовий телевізор і ноутбук, — можна сказати, улюблене місце учнів.
Багато що школі вдається завдяки самостійному веденню бухгалтерії і економії коштів. Так раніше, спеціально для концертів, придбали цифрове піаніно, яке, на відміну від громіздких інструментів чи рояля, легко встановити на сцені. Крім того, уся школа підключена до Інтернету.
“У нас в країні третій рік триває реформа мистецтвознавчої освіти. Як і будь-яка реформа, вона просувається непросто. Наша школа другий рік як включилася в цей проект, – розповідає директор школи. – А починалося все з моєї участі у робочій групі Ради з питань культурно-мистецтвознавського відділу Міністерства культури України, до якого я входив, як представник Одеської області. Нас було 13 людей з усієї України. Ми, як практики, ділилися своїм баченням. Зізнаюся, це викликало і розбіжності, і суперечки, але в цьому є і свої безперечні плюси. За підсумками роботи нашої групи були розроблені кроки реформування”.
І найголовніше, що зараз у фокусі уваги стоїть не комфорт учителя, не його заробітна плата, а учень, заради якого ми працюємо. Ми зобов’язані навчити його освоювати музичний інструмент. І для кожного – своя траєкторія навчання в залежності від його здібностей. Освіта допускає три рівні: елементарний, базовий і високий, який вже відкриває дорогу до професійного зайняття музикою.
“Тепер доводиться вчитися і нам, педагогам. Я вдячний колективу, який, підтримуючи мене, включився в процес реформи. Зараз століття нових технологій. Тому і потрібне сучасне устаткування, щоб мотивувати дітей, і сам освітній процес підняти на новий рівень. При цьому усіх напрацювань старої класичної школи ніхто не відміняє”, – ділиться Олександр Іванович.
Зараз у школі мистецтв навчаються 412 учні. З них 125 – музиканти, які займаються у класі фортепіано, баяна, акордеона, скрипки, труби, тромбона, саксофона, гітари.
Вже наступного року адміністрація планує відкрити клас синтезатора.
Джерело – “Топор”