Минув майже рік, як в Україні оголосили проект Президента Зеленського “Велике будівництво”. На нього пішли безпрецедентні кошти з державного бюджету. Та чи побачили такі вже великі результати цього будівництва звичайні громадяни? Важко пояснити, куди ж пішли такі скажені гроші мешканцям Миколаївщини, якщо доріг в області як не було, так і немає. Але ж великі тендери проходять і їх хтось-таки виграє. А фірма, яка має обслуговувати цілу купу миколаївських доріг, зареєстрована в Одесі, отримала майже… чверть мільярда гривень!
Про це йдеться в сюжеті “Надзвичайних новин” на ICTV.
Ями, латки, колії та подекуди – соцільне бездоріжжя. Так виглядає більшість доріг Миколаївщини. Але замість ремонтів вздовж трас стоять самі тільки знаки. Славнозвісний Троїцький міст для водіїв нерідко стає “дорогою смерті”, свідчать навіть правоохоронці.
“З початку року на цій ділянці зафіксовано 7 ДТП, з яких 3 автопригоди з потерпілими, в яких постраждали 8 осіб. Там небезпека полягає в тому, що є пошкодження дорожнього покриття, а також там є заокруглення проїжджої частини”, – говорить Віталій Душко, речник патрульної поліції Миколаївщини.
Цю ділянку ремонтують чи не щороку, і все одно дорожнє покриття пливе, неначе тісто. У Службі автодоріг пояснюють, – це через те, що дорога пролягає крізь плавні.
Але от на яких плавнях розташована дорога М-11, яку саме зараз ремонтують в рамках програми “Велике будівництво”? Трасу між райцентрами Новий Буг і Баштанка зробили з нуля, але асфальт все одно “поплив”, хоч не пройшло й року. В облавтодорі скаржаться на підрядника, який мовляв, зобов’язався все полагодити. Але чому ж одразу не зробити якісно, – питають місцеві мешканці?
Ще гірший стан дорожнього полотна – на об’їзній дорозі під Миколаєвом. Асфальт лише недавно постелили, але він вже пішов хвилями. Водії скаржаться, що колія на дорозі настільки глибока, що автівка може залишити на ній днище. Доводиться чимало маневрувати, кажуть, на такому “відновленому” полотні, а це небезпечно для інших учасників руху.
Журналісти намагались з’ясувати, хто ж утримує цю ділянку миколаївської траси? Виявилось, що це одеська фірма “СК-АВТОСТРОЙ”. Саме вона виграла тендер на 232 млн гривень на утримання кількох десятків доріг по всій Миколаївщині. Але знайти підприємство, яке отримало мільйони коштів, неможливо: за адесою реєстрації знаходиться приватна квартира. На телефонні дзвінки по фактичному місцезнаходженню компанії не відповідають.
Схоже, що бізнесмени, що виграли тендер на утримання та експлуатацію доріг – експлуатують тільки гроші платників податків.
Вражаючі наслідки “Великого будівництва” – у ВІДЕО від “Надзвичайних новин”: