“Золотий” міст-довгобуд через Сухий лиман почав деформуватися

Зводити новий міст через Сухий лиман на трасі “Чорноморськ – Одеса” розпочали ще в 2016 році за проектом, замовленим Чорноморською міськрадою. Спочатку роботи оцінили в суму близько 100 мільйонів гривень. Та з кожним роком міст дорожчав. А дата його запуску кілька разів переносилася. Витративши на будівництво моста більше 244 мільйонів, в експлуатацію шляхопровід так і не здали. Зараз земляні роботи на підходах до мосту через лиман тимчасово припинені. А тим часом довгобуд-шляхопровід почав деформуватися. 

У липні минулого року міст перейшов з балансу Чорноморської міськради на баланс держави. Після цього “Укравтодор” провів тендер на добудову споруди. А в грудні ревізія виявила при будівництві фінансові порушення. Зокрема, необгрунтоване завищення підрядником – компанією “Пiвденьтрансбуд” – вартості і об’ємів робіт на 3,3 мільйона гривень. Інформація про результати ревізії була скерована до правоохоронних органів.

2021 року будівельні роботи були продовжені. Остаточною датою запуску моста через Сухий лиман, за словами колишнього керівника Державного агентства автомобільних доріг України Олександра Кубракова, мав стати серпень 2021 року. Щоправда, за умови збільшенняфінансування ще на 50 мільйонів.

Проте, як згодом заявили фахівці, геодезичні дослідження під час проектування мосту не робилися – інакше проектанти визначили б, що грунти тут слабкі, і безперервно просідатимуть. До того ж спочатку міст планувався довшим, прольотів – більше. Так само як і свайних рядів – щоб не робити високий насип грунту на дражливу основу. Але проектанти вирішили заощадити, тож недобудований міст через Сухий лиман вже почав деформуватися.

Як пояснили в Службі автомобільних доріг України, відбуваються деформації мостових конструкцій, габіонів – сітчастих конструкцій під мостом, заповнених щебнем, – і земляного полотна. Їх появу пояснюють стабілізацією слабких грунтів основи земляного полотна на підходах до мостового переходу. Додаткові роботи для зменшення тиску на конструкції моста очікуваних результатів не дали – металева балка пролітної будови уперлася в шафову стінку.

Сьогодні фахівці Державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій вивчають результати інженерно-геологічних досліджень для ухвалення рішення щодо продовження робіт. За інформацією очільника Служби автодоріг Одеської області Дмитра Рибалки, відомство схиляється до коригування проекту, а саме довжини моста, що передбачає збільшення, що дозволить обійти слабкі грунти. Враховуючи помилки, допущені під час проектування і будівельних робіт, терміни, в яких можуть ввести міст в експлуатацію, відкладаються на невизначений час. Так само як і остаточна  вартість моста-довгобуда.

Тим часом понтонна переправа, якою зараз трухається увесь транспортний потік у бік Чорноморська і зворотньому напрямку, з навантаженням давно не справляється. А в курортний сезон там часто виникають затори з численних автівок.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *