З 1 вересня нові швидкісні траси мають будуватися зі звуженою крайньою лівою смугою та розширеною зупинковою.
Новими змінами у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування передбачено обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на найбільших трасах (дорогах І категорії) при їх новому будівництві – до 3,5 м замість 3,75 м. Це сприятиме підвищенню безпеки руху на нових швидкісних трасах, – вважають в Міністерстві регіонального розвитку.
Крім цього, встановлено нову ширину зупинкової смуги руху на дорогах вищих категорій (І-ІІ категорій) – 3 м замість 2,5 м. А також сучасні та більш безпечні вимоги до проектування горизонтальних та вертикальних кривих, які дозволяють проектувати гірські та інші траси на складних ландшафтах з кращою видимістю.
Нові норми почали діяти з 1 вересня 2019 року.
«Європейські вимоги проектування безпечних та якісних трас вже в дії. З 1 вересня вступили в силу нові зміни у ДБН «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво». Серед них – обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на нових найбільших трасах. У світі вже неодноразово доведено взаємозв’язок між шириною смуги руху та аварійністю на дорогах. За статистикою, на більш широких дорогах – 3,75 м і ширше – є більша концентрація ДТП. Адже замість однієї машини можуть рухатися 2, і є значно вищий ризик аварій та зіткнень. Тому ми впровадили європейську практику звуження крайніх лівих смуг на трасах. Так, водії будуть більш уважними за кермом і ДТП буде менше», – прокоментував введення в дію нових змін заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
Що стосується розширення зупинкової смуги, він відзначив, що ширина смуги у 2,5 м, яка була раніше, небезпечна, особливо для вантажного транспорту, і лише спричиняє додаткові аварії на трасах. Тому було прийнято рішення розширити її до 3 м задля підвищення безпеки на дорогах.
Джерело – Секретаріат Кабінету Міністрів