Під час сесії Ренійського міської ради депутат міськради Віктор Метіль знову підняв стару, але актуальну проблему: щорічна весняна повінь на Дунаї призводить до руйнування Ренійської ділянки берега річки. Найбільш загрозлива ситуація зберігається в порту Рені, в районі нафтобази, де Дунай може затопити інфраструктурні об’єкти.
«Взимку в Європі випало багато снігу, тому навесні рівень води в Дунаї буде дуже високим. Ми можемо «поплисти», і це буде техногенна катастрофа», – заявив Віктор Заметіль.
Як повідомляє інформаційний сервер погоди Українського гідрометцентру, показники повені на річці Дунай в 2019 році прогнозуються вище норми. У гідрометцентрі зазначають, що в січні поточного року в басейні Дунаю пройшли снігопади, після чого відбулося потепління, яке призвело до зимового паводку.
«На українській ділянці Дунаю підвищення рівня води почалося ще з третьої декади січня … Рівень води підвищився на 1-1,5 метра і в середині другої декади лютого досяг середніх багаторічних значень. За станом на 20 лютого 2019 року на Дунаї спостерігалося поступове зниження рівня води. У той же час сніговий покрив в передгір’ях і гірських районах басейну Дунаю зберігається, а запаси води в снігу оцінюються як значні. У разі нормального розвитку гідрометеорологічних процесів і близького до норми кількості опадів в басейні Дунаю слід очікувати формування високого весняного водопілля на українській ділянці річки », – йдеться на інформаційному сервері погоди Українського гідрометцентру.
У 2016 році питання було розглянуто на нараді керівників міста і району за участю фахівців порту і Ренійського філії Адміністрації морських портів України (АМПУ). Як зазначив начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд Ренійського філії АМПУ Олександр Петров, якщо не вжити термінових заходів, рано чи пізно станеться прорив, який спричинить за собою справжню катастрофу.
«Пішли незворотні процеси руйнування берега. Природа бере своє, і ми нікуди не дінемося », – заявив Олександр Петров.
Нагадаємо також, що «відступ» берегової лінії Дунаю загрожує не тільки порту Рені, а й залізниці, яка веде на Галац (Румунія). Найбільш інтенсивно стрімкий берег руйнується на ділянці між двома Ренійський вокзалами – морським і залізничним. Тут рейки вже починають «сповзати» в Дунай – щорічно відстань між ними і обривом скорочується, оскільки річка підмиває нижню частину берегової «стіни», а верхня частина обсипається.
Протягом багатьох років місцева і регіональна преса не раз піднімала цю проблему, але органи влади і керівництво Одеської залізниці просто закривають очі на очевидну небезпеку.
Автор – Ірина Ткаченко