Компенсація перевізникам чи пільгові автобуси: у Білгороді-Дністровському вирішують, як перевозити пільговиків

Аккерманська влада намагається визначити єдиний механізм організації перевезення пільгових категорій громадян. Основна проблема полягає в тому, що в міському бюджеті на 2019 рік не передбачені кошти на виплату компенсацій перевізникам за перевезення пільговиків. За підрахунками, загальна сума компенсацій перевізникам може сягнути цифри у 5 млн гривень.

Вихід з ситуації шукали на засіданні в Білгород-Дністровській міській раді за участю міського голови Алли Гінак, заступника міського голови Сергія Чорнокульского, міських депутатів, керівників КП «Автотрансервіс» Сергія Азарсанова, ПАТ «Північтранс» В’ячеслава Максименка.

На початку засідання міський голова Алла Гінак повідомила присутнім, що міська рада отримала лист від ПАТ «Північтранс» з проханням до 25 січня 2018 року відповісти на питання, як саме буде проводитись оплата перевезення пільгових категорій громадян в місті.

«На сьогоднішній день ми кажемо про те, що «Північтранс» письмово нас повідомили, якщо до 25 січня не буде інформації про розміри та обсяги фінансування по компенсаціям, то з 1 лютого вони припиняють перевезення пільгових категорій громадян без оплати», – підсумував слова міського голови її заступник Сергій Чорнокульский.

З огляду на ситуацію, що виникла, міська влада розглядає два шляхи вирішення цього питання. Перший – це виділення із бюджету міста коштів для компенсації перевізникам, другий – запуск на кожному з маршрутів пільгових автобусів, які будуть займатись безоплатним перевезення пільгових категорій громадян. За озвученими оцінками, для реалізації першого варіанту необхідно більше 5 млн гривень, а для другого більше 2 млн гривень.

«На сьогоднішній день ми розглядали два варіанти вирішення проблеми. Або ми виділяємо з міського бюджету кошти на компенсацію. З тих листів, що нам надав «Північтранс» ми бачимо біля 2,4 млн гривень на ті маршрути, які сьогодні обслуговуються. АТП «15107» не надало інформації. Другий варіант, якщо ми не виділяємо кошти на компенсацію, ми пропонуємо як варіант встановити на кожному із «великих» маршрутів, а це №101, 102 і 103, по одному пільговому автобусу, який буде перевозити пільгові категорії громадян та передати ці функції комунальному підприємству», – повідомив Сергій Чорнокульский.

Крім того, в місті існує проблема, що за тимчасовим договором підприємство АТП «15107» не займається перевезенням пільгових категорій громадян, а основний тягар лягає на ПАТ «Північтранс», яке в 2018 року зазнало збитків близько 2 млн гривень у зв’язку з неповним обсягом компенсацій за перевезення пільговиків та через затягування з боку місцевої влади розгляду питання щодо підвищення вартості проїзду. Однак при цьому, керівництво ПАТ «Північтранс» запевнило міську владу, що навіть в разі запуску пільгових автобусів на маршрутах, перевізник продовжить перевозити пільгові категорії громадян. Також ПАТ «Північтранс» не виключає можливості запуску своїх пільгових автобусів на маршрутах.

«В минулому році ми зазнали збитків в розмірі 1 млн 997 тис. гривень, які не були компенсовані. Ми порахували компенсації за наші маршрути на 2019 рік в розмірі 2 млн 443 тис. гривень. Зрозумійте правильно, що варіанти різні. Ми запланували одне, але якщо ви поставите автобуси загального режиму і основний потік пільговиків піде на ці автобуси, то, звичайно, нам це полегшить роботу, і ми будемо працювати в правовому полі. Ми не відмовляємося перевозити пільговиків, якщо буде вирішено, що комунальне підприємство буде отримувати компенсацію та перевозити пільговиків, то ми все одно будемо перевозити інвалідів I та II груп, учасників бойових дій, “чорнобильців”, інвалідів зору I та II груп, інвалідів військової служби загального захворювання. Тобто ми продовжимо перевозити пільговиків, але перевезення основної категорії, пенсіонерів, буде покладено на комунальне підприємство. Тоді ми не будемо претендувати на компенсацію», – повідомив заступник директора ПАТ “Північтранс” Вячеслав Максименко.

За підсумками засідання, остаточно вирішити питання забезпечення перевезення пільгових категорій громадян в Білгороді-Дністровському не вдалося. На наступному засіданні міська влада планує отримати розрахунки щодо організації роботи пільгових автобусів ПАТ «Північтранс» на міських маршрутах та на підставі цієї інформації визначитись, як саме організувати перевезення.

Нагадаємо, перевезенням пасажирів в Білгороді-Дністровському займаються три підприємства, зокрема ПАТ «Північтранс», «тимчасовий» перевізник АТП «15107» та КП «Автотранссервіс». За офіційними даними, в місті зареєстровано 11 тис. 664 представників пільгових категорій громадян, з яких 6,5 тис. пенсіонери за віком.

Автор -Роман ПЕТРОВСЬКИЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *