За зверненням юристів «Тисни» (Bihus.Info) Держаудитслужба провела ревізію будівництва зупинки в Одесі і виявила, що місцева влада провела її без тендеру. Результати перевірки відправили до Нацполіції, яка відкрила провадження через ймовірну розтрату.
Провадження відкрито за ч.1 ст. 364 та ч.2 ст.191 Кримінального кодексу України – повідомляють юристи проєкту “Тисни” (Bihus.Info).
Нагадаємо, йдеться про зупинку “Отрада”, на будівництво якої у вересні 2019 Департамент транспорту та зв’язку Одеської міської ради вирішив витратити 4 млн грн. Попри те, що закон передбачає проведення закупівель через Прозорро для всіх товарів вартістю понад … і всіх робіт вартістю більше 1,5 млн грн, одеські чиновники чомусь не скористались електронною системою закупівель.
На це звернули увагу журналісти Миколаївського центру журналістських розслідувань. Вони з’ясували, що муніципалітет Одеси уклав 43 договори без оголошення тендеру з фірмою «РІК-17-2» для будівництва зупинки на загальну суму 4 214 000 грн.
На момент укладання угод з Департаментом Одеської міськради «Рік-17-2» було прописане в смт. Захарівка Одеській області, її власниками були мешканці згаданого селища Рустам Бєгматов та Артем Павловський.
У грудні 2019 року Департамент транспорту за аналогічною схемою уклав з «РіК-17-2»за аналогічною схемою ще 14 угод на будівництво зупинок на суму 1,37 млн грн.. Таким чином, минулого року фірма отримала замовлень від Одеської мерії на загальну суму 5,58 млн грн. Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міськради був її єдиним замовником.
Після цього, в лютому «Рік-17-2» змінила назву на ТОВ «Талаптов» та місце реєстрації на Суми. Змінився і власник, ним став мешканець Запоріжжя Євген Талапа.
За даними «Є-Дата», за будівництво зупинок фірмі в 2019 році було перераховано 5,36 млн грн.
Колишні власники «Рік-17-2» Бєгматов і Павловський раніше були власниками фірми зі схожою назвою – ТОВ «Рік-17-2». Як повідомляли «Наші гроші», з цією фірмою в квітні-липні 2018 року Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міськради уклав 79 угод про будівництво зупинок на загальну суму 9,79 млн грн. Зменшення вартості закупівлі нижче порогу дозволило провести закупівлі, укладаючи угоди непрозоро, через так званий “моніторинг”, обраним підрядником.
В кінці минулого року фірма змінила власників, назву та місце прописки. Тепер вона зареєстрована в смт. Недригайлів Сумської області під назвою ТОВ «Шузгрін» на Юрія Олійника. Основним видом діяльності стала оптова торгівля.
Нагадаємо, Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міськради очолює Олександр Ілько.
З цією інформацією юристи «Тисни» звернулись до Південного офісу Держаудитслужби та Слідчого Управління ГУНП в Одеській області, після чого Держаудитслужба провела ревізію фінансово-господарської діяльності Департаменту транспорту і перевірила закупівлі, проведені Департаментом у вересні 2019 року. Слідство вже відкрило кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 та ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України.