“Ми зміну не спимо”: енергетики Одещини продовжують відновлювати електропостачання після російських атак і негоди. Вони виїжджають на аварії одразу після прильотів, гасять пожежі на підстанціях і працюють доти, поки в оселях не з’явиться світло.
Про роботу фахівців ДТЕК Одеські електромережі розповіли електромонтер оперативно-виїзної бригади Максим Танітовський та водій спецтехніки Рудольф Гарт.
30-річний Максим Танітовський працює в енергетиці понад 10 років. Свій шлях він починав у Києві, де будував високовольтні підстанції та працював на об’єктах ТЕЦ, а останні п’ять років — в одеських електромережах.
Нині Максим — електромонтер аварійно-виїзної бригади високовольтних мереж, яка обслуговує Одесу та частину області. За його словами, на початку кожної зміни бригада вже знає перелік планових робіт і необхідні відключення, але ситуація часто змінюється через аварії.
“Ми стараємося дуже швидко приїхати, оцінити, що сталося: що горить, що не горить, чи потрібна ДСНС, і зробити все можливе, щоб споживачі якнайшвидше були зі світлом”, — розповів чоловік.
Він додав: раніше основними причинами аварій були негода, обриви ліній і заморозки, а тепер — наслідки російських обстрілів. Через це роботи стало значно більше, а реагувати потрібно максимально оперативно.
“Дуже багато роботи. Ми зміну не спимо. Поки не включимо споживача — ми не йдемо додому”, — каже електромонтер.
“Гасив пожежу сам”
Одним із найскладніших виїздів Максим називає влучання в одразу три підстанції. Тоді чоловікові власноруч довелось гасити пожежу на місці:
“В одну зміну одночасно влучили в три підстанції. Ми виїхали швидко, приїхали — пожежників ще не було. На одну підстанцію вони взагалі не приїхали, тож довелося гасити пожежу самому. Потім поїхав на інші. На всіх підстанціях допустив пожежні бригади. Багато обладнання вдалося врятувати” ,— розповідає він.
До графіків відключень Максим ставиться спокійно — знає свою групу і розуміє, коли саме зникає світло. Найбільше переживають рідні, які не завжди орієнтуються в графіках.
“Їдемо, коли треба — хоч під обстрілами”
Ще одна ключова ланка відновлення — водії спецтехніки. Рудольф Гарт за кермом уже понад 40 років, з них 15 — у ДТЕК. Він перевозить опори та трансформатори, зокрема й наддовгі — до 26 метрів.
За словами водія, робота на такій техніці небезпечна: на поворотах доводиться перекривати кілька смуг руху, тому машину супроводжує легковик прикриття.
“Возимо все, що для ДТЕК потрібно. У будь-який час — хоч у вихідні. Якщо треба, виїжджаємо”, — розповів чоловік.
Він згадує поїздки і в прифронтові регіони, зокрема до Херсона, куди доставляли опори для відновлення мереж.
“Ми приїхали, швидко розвантажилися і одразу виїхали. Там залишатися не можна було”, — згадує водій.
Джерело – Суспільне Одеса