Узбережжя Одеси під загрозою через аварію танкерів з мазутом у Керченській протоці

Про це повідомило Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України у Теlegram 9 січня.

Зазначається, що згідно з останніми супутниковими знімками Sentinel-1 — підтверджено значне поширення мазуту вздовж південного до південно-західного узбережжя окупованого Криму. У районах м. Севастополь та м. Кача зафіксовано мазутні плями протяжністю до 15 км, а загальна площа забруднення чорноморської акваторії сягнула близько 1000 км².

Разом з тим, спостерігається продовження забруднення кавказького узбережжя, зокрема в районі від мису Панагія до Анапи.

За прогнозом, станом на 8 січня 2025 року, узбережжя Одеської області перебуває поза загрозою забруднення мазутом, та на даний час відсутні передумови його забруднення.

Також Державна екологічна інспекція України ініціювала звернення до Одеської та Миколаївської ОВА щодо ініціювання скликання позачергових засідань комісій ТЕБ та НС для планування заходів із локалізації та ліквідації можливих мазутних забруднень вод та узбережжя.

Нагадаємо, що через розлив нафтопродуктів біля Керченської протоки Україна  планує звернутися до міжнародних судових інституцій, зокрема до Міжнародного суду ООН, із позовом проти Росії за порушення Конвенції ООН з морського права.

Крім того, плями мазуту поступово переміщуються за течією в Чорному морі. Нафтопродукти можуть досягти узбережжя Одещини вже до середини січня, враховуючи поточні погодні умови та напрямки вітру, повідомили екологи.

Що відомо про аварію у Керченській протоці

Вранці, 15 грудня, поряд з Керченською протокою почали тонути два російські кораблі “Волгонефть 212” та “Волгонефть 239”. На борту одного судна перебувало 13 членів екіпажу, на борту іншого — 14. Причиною інциденту став шторм та ушкодження танкерів через негоду.

У результаті аварії загинув один моряк танкера танкера “Волгонефть 212”. Решта членів екіпажу госпіталізована з переохолодженням. Аварія призвела до витоку більше 4 тон н мазуту в море. Greenpeace стверджує, що це може мати серйозні наслідки для екології.

Керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко зазначив, що судна непридатні до входу в море, адже є річковими і при цьому дуже старими — 1951 та 1955 років випуску.

Речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук заявив, що ці два танкери, які фактично є суднами військового класу, вийшли в море, не дотримавшись вимог судноплавства.

16 грудня МНС Росії повідомило, що екіпаж танкера “Волгонефти 239” евакуювали.

Міндовкілля заявило, що витік мазуту внаслідок аварії двох російських танкерів “Волгонефть 212” та “Волгонефть 239” 15 грудня загрожує “катастрофічними наслідками” для екосистеми Чорного моря.

19 грудня капітана танкера “Волгонефть-212”, обвинуваченого в порушенні правил безпеки руху та експлуатації морського транспорту, що призвело до загибелі члена екіпажу, заарештували на два місяці — до 17 лютого. Капітану “Волгонефть-239” суд обрав запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на той самий термін.

20 грудня Greenpeace повідомив, що приблизно 65 км² від Анапи до Кримського мосту забруднені мазутом, що витікає з одного із затонулих танкерів “Волгонефть”. Екологи попереджають про можливе розширення масштабів катастрофи.

21 грудня окупаційна влада Керчі оголосили режим надзвичайної ситуації муніципального характеру через виявлений мазут на пляжах міста. В окупованому Севастополі 4 січня оголосили режим надзвичайної ситуації регіонального значення. 9 січня в Євпаторійському районі Криму запровадили режим надзвичайної ситуації.

Джерело – Суспільне 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *