Одеське відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) провело дослідження стану конкуренції на ринку перевезень пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування в межах району.
Досліджували перевізників на території Одеської області. Виявилося, що 17 районних адміністрацій Одещини під час проведення тендерів не контролювали і навіть не обговорювали вартість пасажирських перевезень. Про це повідомили у прес-центрі Одеського обласного територіального відділення АМКУ.
Згідно зі статтями 43 і 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевізник на автобусному маршруті загального користування обирається і призначається виключно на конкурсній основі. Проведенням конкурсу та визначенням умов перевезень займаються органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади. До того ж, до конкурсу допускаються маршрути із затвердженими паспортами. У цьому документі мають бути зазначені розклад руху, схема маршруту, графіки режимів роботи і відпочинку водіїв тощо. Зокрема, там має бути вказана таблиця вартості проїзду. Так як під час конкурсу перевізники мають змагатися між собою, у тому числі за допомогою встановлення відповідної ціни перевезення. Натомість райадміністрації не ставили та не контролювали вимоги щодо визначення вартості.
«Під час дослідження ринку фахівці виявили, що в умовах конкурсу на визначення перевізників на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, вартість перевезення та умови, за яких можлива зміна вартості, а також порядок внесення таких змін до договорів, організаторами конкурсів не обговорювалися», – повідомляють у прес-центрі.
Антимонопольники надали рекомендації 17 із 26 районних адміністрацій Одеської області: Ананьївській, Арцизькій, Балтській, Березовській, Білгород-Дністровській, Болградській, Великомихайлівській, Захарівській, Лиманській, Любашівській, Подільській, Ренійській, Савранській, Саратській, Татарбунарській, Тарутинській та Ширяївській. Ці державні адміністрації повинні забезпечити проведення конкурсу серед перевізників з урахуванням вартості їхніх послуг, і вже за результатами укладати договори про організацію перевезень пасажирів.