В Одеській області завершилася посівна компанія. Аграрії готуються до збору перших врожаїв. Тож найближчим часом актуальною стане проблема зберігання та вивозу зерна. Якщо її не подолати, фермери матимуть збитки, а малі та середні підприємства ризикують зачинитися.
Власник одного з фермерських господарств на Одещині В’ячеслав Неврмержицький на цьогорічну посівну вирішив провести експеримент з сортами ячменю. Він показав результат весняних робіт.
“Це сорт фантом, який ми будемо зараз вивчати, будемо збирати, і будемо вирішувати — або він нам буде допомагати в роботі, або ми будемо шукати інший сорт”, – зазначив В’ячеслав.
Окрім ячменю чоловік займається також горохом. Має декілька полів на десятки гектар. Розповів, цьогорічну посівну війна не зірвала. Насіння купив заздалегідь, мав і запаси пального. Більше хвилюється, що не зможе продати зерно. Каже – якщо великі підприємства притримають запаси до моменту розблокування портів, то малі та середні мають шукати нові шляхи збуту. Втім, зерно не купують.
“Маленькі господарства, які не мають своїх складських приміщень, будуть вимушені тримати його просто неба, його можна зберігати місяць, два, три, ну до зими. А потім воно врешті-решт згниє. Ну і якщо немає реалізації, отже, немає і фінансів. Люди не зможуть купити ані дизельного пального, ані розрахуватись за оренду”, – додав В’ячеслав.
“Ми ж завжди намагаємось прибирати врожай в стислі терміни, але всяке буває. Десь погода підвела, десь не без того, що й техніка може десь щось трапитись. З нашого боку, в нас, думаю, проблем не буде. Нам головне, щоб було десь паливо і погода. І все. Бажання в нас є. Зібрати й нагодувати нашу країну і світовим країнам щось підкинути. Аби було як возити. Ми ж люди не жадібні, ви ж знаєте”, – розповів Сергій.
Експорт українського зерна складає 10% від світового. Аби подолати проблему із вивозом через заблоковані російськими окупантами порти, влада шукає альтернативу морським перевезенням, розповіла директорка Департаменту аграрної політики одеської обласної військової адміністрації Алла Стоянова.
“Ці шляхи – це залізничне сполучення, автотранспорт, малі річки. І якщо в березні ми експортували близько 200 тисяч тонн зерна, то у квітні це вже був мільйон двісті тисяч тонн. В травні, сподіваємось, це буде півтора мільйона”, – додала директорка.
Джерело – Суспільне