“Місце сили”: як дитяча поліклініка в Одесі відновлюється після російського удару?

“Українці незламні” – це ствердження, яке стало найвідомішим гаслом у всьому світі. Наш народ в тяжких умовах виборює своє право на Свободу. Страшенно високу ціну платимо за незалежність. Але не здаємось! Навіть коли на голови дітей, літніх людей, жінок летять бомби, навіть коли ракети вщент розтрощують будівлі, школи та лікарні. 

Увечері 18 лютого в Одесі під час чергового нальоту на мирних громадян було пошкоджено школи, дитячи садки, автівки, житлові будинки. Стався приліт і в Дитячу міську поліклініку 6 Compass. Вже наступного ранку керівник медичної установи Сергій Горіщак у своєму зверненні особливо наголосив на головному: ніхто не постраждав.

Наліт був вночі. А саму поліклініку можна відбудувати та знову запустити. Вони переїхали і буквально з коліс почали працювати.

Звідки знайшли сили, які плани на майбутнє розповіла в інтерв’ю Тетяна Діденко (Новікова), керівниця відділу управління якості, сервісу і комунікації Дитячої міської поліклініки 6 Compass (Одеса).
 
Ольга Шубіна: Шановна пані Тетяна, з урахуванням специфіки медичного закладу, в якому Ви працюєте хотілося б розпочати інтерв’ю з питань про надання медичної допомоги, скільки дітей на рік проходить через руки Ваших медиків та все інше, з чого завжди починаються такі бесіди. Але знову сталася жахливе: медустанова була зруйнована внаслідок російської атаки. Тому маю почати з головного: що зруйновано у закладі? Яких збитків завдано? Коли це можна буде відновити?
Тетяна Новікова:  
 — Дитяча міська поліклініка 6 Compass (Одеса) — найбільший сучасний педіатричний заклад України. До повномасштабного вторгнення ми обслуговували майже 50 тисяч дітей. Це і про довіру також!
18 лютого 2025 року внаслідок російської атаки безпілотниками наш основний корпус зазнав серйозних руйнувань. О 22:32 наші камери зафіксували попадання в будівлю. Вибухова хвиля завдала значних пошкоджень: вибиті вікна, двері, зруйновані стіни, серйозної шкоди зазнало обладнання нашої клініко-діагностичної лабораторії, навчально-тренінговий центр, Центр раннього втручання.
Постраждали не лише наше приміщення, а й школи, дитячі садки, житлові будинки поруч. Від удару мікрорайон занурився в темряву, без світла та тепла залишилися сотні квартир і понад десяток освітніх закладів. Чи можна відновити поліклініку? Думаю, так. Разом із міською владою, Департаментом охорони здоров’я, благодійниками та партнерами працюємо над відбудовою. Впевнена, Compass повернеться ще сильнішим.
О.Ш. Розумію, що порадити не нервувати, не переживати, заспокоїтися радити куди простіше, ніж взяти і виконати, але все місто бачило наскільки холоднокровно та навіть з посмішкою керівник поліклініки записав звернення до городян, де наголосив, насамперед те, що ніхто не загинув. Який зараз емоційний стан вашого колективу?
Т.Н. Наш директор Сергій Горіщак, після ворожої атаки, записав відеозвернення, де чітко сказав: “Найголовніше — всі живі. Все інше відновимо.” І це правда, головне ніхто не загинув, вночі будівля була під дистанційною охороною. А стіни, при підтримці, ми відбудуємо! Звісно, це був удар по кожному з нас, по нашій спільноті, яку ворог щоночі намагається морально виснажити і фізично знищити. Наш Compass — не просто будівля. Це команда, яка приходить на роботу під звуки сирен. Це батьки, які довіряють нам найдорожче — своїх дітей. Головне, ми не дозволили страху паралізувати нас. Навпаки, згуртувалися ще більше. Перевели медичний персонал в інше приміщення (менший філіал), запустили роботу контакт-центру. Знайшли рішення, як продовжити роботу навіть в умовах руйнування. Бо ми не маємо права зупинятися. Ми медичний заклад!
О.Ш. Будь ласка, нагадайте про історію створення поліклініки. Як вона за короткий термін зуміла створити впізнаваний бренд? І звідки ця назва – Компас?
Т.Н. Compass — це не просто назва, це орієнтир у світі медицини, це наш характер, наш бренд, команда. Назву закладу обирали шляхом оголошення конкурсу серед спільноти, були «мозкові штурми» серед колег, але назва спала на думку директору, він у нас дуже креативний. Тож назва символізує напрямок нашого розвитку, вектор підтримки. А ще — це абревіатура таких складових, як: Комунікативність, Оперативність, Мотивація, Профілактика, Аутентичність, Сучасність (з початкових букв цих слів і складається слово Компас). Ми створили не просто медичний заклад, а простір, де комфортно було і дітям, і батькам. Ми запровадили сервіси, яких раніше не було в державних поліклініках: електронний запис «Поліклініка без черг», чат-бот, сучасний контакт-центр, інклюзивний ігровий майданчик, освіжаючу зону «Compass Fresh», температурний скринінг на вході, широкі пандуси з підігрівом взимку (від налипання снігу), безконтактні розсувні вхідні двері, туалети з безконтактним миттям рук, автоматичні дефібрилятори на вході – готовність до надання першої допомоги, мнемосхеми і таке інше. Наша поліклініка енергоефективна – із сонячними панелями та колекторами. Ми будували медичний заклад, який відповідає потребам сучасних українців.
О.Ш. Пригадую, що ми з Вами познайомилися у чудовий довоєнний час, у квітні, коли цвіли зовсім молоді сакури, висаджені біля вашої поліклініки. І зустрілися в одному з кабінетів такого, тоді нового для української охорони здоров’я структурного підрозділу, як Офіс пацієнта. Власне, в кабінеті – студії, де йшла робота, скоріше медійників, аніж медиків. Чи працює зараз, під час війни Офіс пацієнта? І як?
Т.Н. — «Офіс пацієнта» — цікаву назву Ви нам дали! У нас, дійсно, все з думкою про пацієнта, і завдяки нашим відвідувачам, ми стаємо кращими! Це місце, де комунікація стає живою, бо ми приймаємо їх звернення, реагуємо на них, допомагаємо вирішити потребу. Ми дуже активні у соцмережах, адмініструємо сайт, YouTube-канал, Facebook, Instagram. Підтримуємо всі технічні процеси у поліклініці. Проводимо тренінги з комунікації. Інформаційно наповнюємо контакт-центр, де не просто відповідаємо на запитання, а вибудовуємо маршрут нашого клієнта так, щоб йому було зручно, комфортно, результативно.
О.Ш. Чи є зараз дефіцит кадрів у поліклініці, що спільне лихо сьогодні для всіх структур? За рахунок чого зараз можна утримати людей на роботі у держустанові?
Т.Н. — На початку повномасштабного вторгнення частина команди виїхала за кордон. Але багато хто повернувся, бо Compass — це більше, ніж просто робота. Наш керівник ухвалив важливе рішення: кожен, хто виходив на роботу в перші місяці війни, отримував суттєві додаткові виплати. Це стало сильним мотиватором. І люди почали повертатись. Зараз у нас понад 260 працівників. І ми Команда, яка працює на результат!
О.Ш. Судячи з соціальних мереж, Ви самі та колектив поліклініки постійно проходить курси підвищення кваліфікації. Звідки берете сили і час, тим більше під час повітряних тривог?
Т.Н. — Тут навчання — основа якісної медицини. Навіть під час війни впроваджуються нові освітні проєкти: тренінги з першої домедичної допомоги, паліативної допомоги, програми з ментального здоровʼя, майстер-класи з інфекційного контролю, групи рівних для медичних сестер, конференції національного масштабу, курси з відповідального батьківства тощо. Використовуються тренувальні манекени, розбираються реальні кейси. Коли повітряна тривога, перериваємо роботу, йдемо в укриття, є власна система оповіщення — оперативне реагування на надзвичайні ситуації. Безпека перш за все. Після відбою — продовжуємо далі навчатись, працювати, жити…
О.Ш. Пані Тетяно, чи можете поділитись відверто, чим Ви особисто будете займатись після війни? І як, на Вашу думку, вибудує свою діяльність ваша поліклініка? І, звичайно, що Ви побажаєте маленьким пацієнтам та їхнім батькам?
 
Т.Н. — Якою я бачу нашу поліклініку після перемоги? По-перше, це має бути сучасна будівля — тепла, світла, безпечна, технологічна. Нові цифрові сервіси для відвідувачів — ще зручніші, ще доступніші. Психологічна підтримка для дітей — бо війна лишила слід у серцях найменших. Навчальний центр для батьків — бо здоров’я дитини починається з освічених рішень родини. Але головне — повернення відчуття нормального життя. Це те, чого зараз бракує всім в Україні.
 Що побажати пацієнтам? Бережіть здоров’я, бо це — найцінніший ресурс, особливо зараз. Підтримуйте одне одного, адже тільки разом зможемо вистояти. Зберігайте в собі добро і не втрачайте людяності.
Compass — це більше ніж поліклініка. Це наше спільне місце сили. І я впевнена: ми повернемось у свій основний корпус і працюватимемо в ще кращих умовах! Також, я вдячна всім, хто допомагає Україні, хто не залишається осторонь нашої боротьби і виживання, як нації. Чим я займатимусь після війни? Люблю вислів: «Роби, що можеш, з тим, що маєш, там, де ти є». Де б я не була, я точно працюватиму над відбудовою своєї країни, яку люблю всім серцем.
Бо Україна для мене не просто територія. Це люди, які ніколи не здаються, ніколи! Нікому!
Бесіду провела Ольга Шубіна
Більше про медичний заклад можна дізнатись, завітавши на сайт чи інші соцмайданчики: https://linktr.ee/compass6

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *