Мова про один із чотирьох поромів переправи “Орлівка-Ісакча” на українсько-румунському кордоні, який запрацював у тестовому режимі сьогодні. Наразі через карантин переправа працює виключно для вантажівок, розповів помічник начальника Їзмаїльского прикордонного загону Ігор Перегняк.
За його словами, ціни для вантажівок від 25 до 50 євро, в залежності від ваги їхнього вмісту, повідомляє Суспільне.
“Пропускна спроможність цього пункту пропуску складає щодо легкового автотранспорту – це 350 автомобілів. Вантажівки – 150 автомобілів. Автобусів – 150. І зокрема пасажирів може перетинати кордон до 1000 людей”, – поділився Ігор Перегняк.
В експлуатації на переправі “Орлівка-Ісакча” – один пором із запланованих чотирьох. До травня 2021 року планують запустити другий, розповів заступник голови Одеської обласної ради Юрій Дімчогло.
“Наразі поки 1 пором румунський в експлуатації, що дозволяє в рік провезти їм близько 130 тисяч одиниць транспорту за годину. До травня 2021 року буде другий пором і частота буде кожні 30 хвилин. Сьогодні починаємо з частоти щогодини і то, на цю частоту вийдемо десь у вересні. Зараз по факту проходу транспорту”, – пояснив Дімчогло.
Один з перших, хто перетинав кордон, водій вантажівки Сергій Поляков розказав Суспільному, що раніше йому доводилося їхати в об’їзд через Молдову.
“Давно вже мріємо про цю переправу. Нам треба добу, поки пройдеш цей кордон, чотири кордони. Румуни не працюють, можна простояти 12-13 годин”, – розповів Сергій.
За словами Юрія Дімчогло, це проєкт приватно-державного партнерства, обійшовся українській стороні в 5,5 мільйонів євро. З них 12 мільйонів гривень – кредит державного банку, решта – приватні інвестиції.
Будівництво паромної переправи в Одеській області через Дунай почалося в 2016 році. 10 квітня 2019 року Кабмін дозволив відкрити пункт пропуску з української сторони. Однак з румунської роботи почалися тільки влітку 2019 року. Дату відкриття відкладали декілька разів. Восени провели випробувальні рейси.