У період пандемії та карантину в Україні багатьом матерям довелося самостійно займатися навчанням своїх дітей. Вони також висловлюють занепокоєння щодо ефективності дистанційної шкільної освіти.
Про це повідомляється в опитування “Жінки в умовах пандемії і їх потреби”, проведене “Центром прав людини ZMINA”.
“Найпоширенішими труднощами для матерів стали необхідність самостійно організовувати навчання (стежити за розкладом, за виконанням дитиною завдань тощо), а також труднощі з поясненням складного матеріалу та мотивацією школярів навчатися вдома”, – наголошується в повідомленні.
Так, незадоволені результативністю дистанційної шкільної освіти 40% матерів, з яких 24% вважають “скоріше неефективною” освіту своїх дітей, а 16% називають її “вкрай неефективною”.
Також приблизно третина жінок задоволені ефективністю дистанційної освіти (29%). З них “скоріше ефективною” шкільну освіту вважають 20% опитаних, а “цілком ефективною” – 9%.
Ще майже третина (31%) матерів не змогли визначитися зі своєю оцінкою.
Щодо забезпеченості школярів онлайн-засобами, чверть матерів стверджують, що їхні діти зовсім не забезпечені, менше половини говорять про часткову забезпеченість, а ще близько третини – про забезпеченість лише з окремих предметів.
“При цьому, лише 3.7% опитаних жінок зазначили, що не мають проблем в організації дистанційної освіти, і дитина або діти вчаться самостійно”, – говориться в повідомленні.
До того ж, 24% жінок поскаржилися на труднощі, викликані дистанційною освітою дітей.
Матерям складно самостійно організовувати навчання, пояснювати дитині складний навчальний матеріал і мотивувати на навчання вдома.
Інші варіанти опитування отримали значно менше відповідей:
- 7% – складно розібратися з технічними питаннями у роботі з онлайн-платформами;
- 5.9% – про брак комп’ютерної техніки або особистого простору для навчання дитини;
- 3.8% – про брак технічних можливостей.