Як убезпечитись від недобросовісних продавців в Інтернеті – радить Мін’юст

Купувати не виходячи з дому – зручно та сучасно. Проте існує великий ризик замовити кота в мішку, якщо підходити до справи необачно.

Перед покупкою обов’язково з’ясуйте:

1) найменування та місцезнаходження продавця;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну;

4) порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки;

5) порядок повернення/ обміну.

Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою:

  1. Відправлення товару з післяплатою.

Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.

  1. Повернення оплати через банк.

Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець  не відправив куплений товар – зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування.  Якщо через банк повернути гроші не вдалося – звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.

Що робити, якщо Інтернет-магазин відмовляється від обміну/повернення товару?

Щоб повернути/обміняти придбаний в Інтернет-магазині товар:

  1. Збережіть документ, що підтверджує оплату/отримання товару.
  2. Переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді.
  3. Протягом 14 днів з дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар.
  4. Повідомте, як можна забрати товар – витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін.

Якщо продавець відмовляється прийняти/ обміняти товар:

  1. Переконайтеся, що володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який здійснив продаж.
  2. Зверніться із заявою про порушення своїх прав до  територіальних органів Держпродспоживслужби України чи  до суду за місцем свого проживання.

Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.

Куди звернутися за допомогою?

Якщо дотримання наших рекомендацій не допомогло, і ваше право було порушено – звертайтеся:

Цілодобова гаряча лінія Держпродспоживслужби: 044 364 77 80. 

Адреси (телефони) територіальних органів Держпродспоживслужби: www.consumer.gov.ua

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги: 0 800 213  103.

За інформацією управління юстиції в Одеській області

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *