Молоко, вівсянка, ягоди: Україна в лідерах виробників органічних продуктів, але експортує до ЄС

органіка
Не всі знають, що таке «органіка», хтось ставиться до таких продуктів скептично, а хтось бачить в них панацею. Але насамперед органіка — це не просто продукти без хімії та ГМО, органіка — це особлива філософія.Органічне виробництво має бути натуральним у всьому, воно має на увазі турботу про природу, людей і навколишній світ на всіх етапах.Органічна продукція:

  • Вирощена і виготовлена без використання ГМО та їх похідних
  • У ній немає хімічно синтезованих консервантів, барвників, ароматизаторів, стабілізаторів і загусників
  • Проводиться без використання шкідливих технологій
  • Вирощена без використання хімічно синтезованих пестицидів, добрив та іншої агрохімії
  • В органічному тваринництві заборонено використання антибіотиків, гормонів та стимуляторів росту.

Поки що Україна більш відома як постачальник органічної продукції на зовнішні ринки, ніж як споживач. Тим не менш, внутрішній ринок товарів під маркою “органік” поступово росте й розвивається. Більше всього українці полюбляють органічну молочну продукцію.

Сайт latifundist.com наводить 6 фактів про органічний ринок України.

1. Органічний ринок України: маленький, та міцний

У 2019 р. операторів українського органічного ринку стало трохи менше, ніж у 2018 р. Директор “Органік Стандарт” Сергій Галашевський пояснює це тим, що в країні стався “ягідний бум”, і деякі фермери перестали вирощувати органічні ягоди.

Об”єм внутрішнього органічного ринку (без врахування імпорту) оцінюється у 6,7 тис. т і 590 млн грн. в 2018 р.  Причому більше половини ринку займає молочна продукція, яка виробляється щоденно. Вона здатна скеровувати ринкові тенденції і підтягувати розвиток виробництва інших органічних товарів.

2. В Україні люблять органічні сніданки

Українці віддають перевагу здоровим органічним сніданкам. Про це свідчить рівень реалізації органічних продуктів в державі. На першому місці — молоко і кефір, у зерновій групі — пластівці, а саме вівсяні.

3. Експорт органічної продукції у грошах в 6 разів більший за об”єм внутрішнього ринку

Українську органічну продукцію дуже люблять в Європі, туди прямує 83% від загального об”Єму експорту. Більше половини експорту органічної продукції (у грошах) припадає на кукурудзу, пшеницю, сою. Це ТОП-культури за зовнішніми поставками.

4. Майже 25% експортованої органіки прямує в Нідерланди для подальшого реекспорту

Найбільший споживач української органіки – відомий світовий трейдер Нідерланди, який очевидно, реекспортує товари до інших країн ЄС. У 20218 році друге місце за закупками української органічної продукції посіла Швейцарія. Раніше вона займала 5-6 місце. На третьому місці – США. Незважаючи на те, що це далекий ринок і для нього необхіднісвої сертифікати, він великий і потрібний для українських експортерів. Італія головним чином купує в України органічні корми для тварин, Австрія закуповує кабакове насіння.

5. Україна реалізувала до країн ЄС 267 тис. тон продукції органік в 2018 р.

Серед ТОП-10 імпортерів української органіки в ЄС, 4 держави (Нідерланди, Литва, Румунія, Польща)  більшим чином скорнцентровані на торгівлі цими товарами, тобто подальшому реекспорті, і 6 (Німеччина, Австрія, Франція, Данія, Італія, Великобританія) — на споживанні.

6. Україна посідає 4 місце серед поставників органічної продукції до ЄС

Україна єдина з країн колишнього Союзу входить до ТОП-10 експортерів органіки в держави ЄС. при цьому вона йде з невеликим віривом від Домініканської республіки, яка посідає 3 місце за поставками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *