Авто – не розкіш, а засіб безпеки від вірусу, або Чому протестують євробляхери

Український Уряд минулого тижня дозволив поліції штрафувати водіїв авто на європейських номерах на місці зупинки. Євробляхери, своєю чергою, вимагають від президента розглянути їх петицію про доступне розмитнення, яка набрала понад 25 тисяч необхідних підписів, інакше – обіцяють масові акції протесту.

Зараз я купую за кордоном машину за тисячу доларів, а за її розмитнення плачу три тисячі доларів. Ми розробили цілий ряд законів, на вибір, що знімають всю гостроту проблеми. Ціна розмитнення тоді стане близько 35% від вартості будь-якого авта, – каже співзасновник громадської організації АвтоЄвроСила Олександр Чернявський. – Цей закон нам обіцяли прийняти президент Володимир Зеленський, керівник фракції «Слуга народу» Давид Арахамія, колишній глава уряду Олексій Гончарук, голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев і цілий ряд нардепів. Але замість цього на Кабміні прийняли постанову про спрощення штрафів за нерозмитнені авта”.

За словами Олександра Чернявського, якщо президент незабаром не відреагує на їхні петицію, АвтоЄвроСила обіцяє влаштувати акції протесту.

Перше питання, яке ставлять обивателі – як рішення про штраф на місці вплине на розмір хабарів з тих, що провинилися евробляхеров. Насправді ніяк.

«Поліція може збирати гроші як за те, щоб не виносити постанову на місці, так і щоб не складати протокол, який піде до суду, – впевнений адвокат Вадим Володарський. – Тут треба дивитися в корінь проблеми, а він полягає в тому, що у нас неадекватно високі платежі ».

На думку адвоката, зараз через пандемію наявність свого транспорту – питання виживання. Машина більше не предмет розкошу чи комфорту. Це засіб убезпечити себе. Адже громадський транспорт в рази підвищує шанси підчепити коронавірус. Тому машини повинні бути доступні.

«Потрібно спочатку відійти від принципів, які є при ввезенні авто. Перше – скасувати акциз. Акциз – це податок за ввезення небажаного товару. Чомусь у нас машини потрапили в один ряд з горілкою і цигарками, – каже Володарський. – Друге – відмова від критерію оподаткування за обсягом двигуна. Це дискримінує людей в залежності від їх споживчих переваг. Третє – скасування заборони на ввезення автомобілів, які не відповідають еко-нормам. Скасування заборони на праве кермо і скасування заборони на американські авто. Невже американські машини небезпечніше, ніж 40-річні «Жигулі», які все ще їздять по нашим дорогам? Плюс пом’якшення фінансової фіскальної політики».

Після цього, на думку нашого співрозмовника, проблема зникне. Іншого рішення не існує. В іншому випадку люди продовжать наполегливо шукати обхід чинним заборонам.

А ось автор автомобільного шоу «Перша передача» Олександр Федченко вважає справедливим рішення штрафувати євробляхерів на місці.

«А навіщо тут розглядати в суді? Якщо я порушив ПДР, то в суді можу це оскаржити: адже десь знак неправильно висить, десь поїхав не на червоний, а на жовтий або закінчую маневр. Тут можна дискутувати, – каже Федченко. – У випадку з “бляхами” людина, яка сідає в машину з єврореєстрацією, прекрасно розуміє, що порушила закон. Якщо машина заїхала, наприклад, тиждень тому, водія вже можна автоматично штрафувати на місці. Нема що тут розглядати в суді».

На думку Федченка, вартістю розмитнення єробляхери будуть незадоволені завжди.

«Я чую ці прохання зменшити розмитнення роки. Її вже не раз знижували, і все одно залишаються незадоволені. Хоч 100 доларів зроби, – каже Федченко. – Проблема ще й в цих розвалених, гнилих БМВ, які купують в Європі за 200-300 доларів. Привозять в Україну і обурюються, що повинні платити розмитнення державі. У будь-якій нормальній країні від таких авто взагалі намагаються позбутися», – зазначає автоексперт.

Нагадаємо, відтепер водія євробляхи, яка не розмитнена в Україні, чекає штраф 8500 гривень на місці, без передачі справи на розгляд до суду.

Якщо такого водія затримують повторно протягом року – штраф вже 17 000 гривень і водія позбавляють права на керування транспортним засобом на рік і навіть можуть вилучити авто. В такому випадку штраф накладає суд на підставі протоколу, який складають поліцейські на місці зупинки. До рішення суду авто перебуватиме на штрафмайданчику.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *